Friday, July 19, 2013

|Gadis Pashmina 017 - Antara Calon & Jodoh|

Tajuk tak menahan. Antara Calon & Jodoh. ahaha. Nak buat guane, tetibe terlintas lagu antara Anyir & Jakarta kat kepala. Okeh, entry ni kesinambungan entry kawen mawen.Yang pasti tak ada kaitan dengan cerita Jodoh Astro Ria. Ok, dah melalut kan. Tapi rambut Dazrin jodoh tu cantik, jeles kot aku tengok (tengok dah semakin melalut). Abaikan.

Calon
Ye murid-murid. First topic kita pasal Calon ye. Pasni baru kita hurai pasal jodoh pulak. Cissss, ayat skema macam nak ambil paper BM SPM kan. Kehkehkeh. Seb baik dulu BM A1, leh berlagak sikit.

Sebut pasal calon, pusing kiri pusing kanan semua kata aku memilih. Eh? Apsal aku rasa aku tak memilih punggggggggg. Dah tu kalau kau tak memilih takde maknanya je kan single sampai sekarang. Muahahahahhaa. 

Takpe memilih, jangan tersalah pilih. Tengok statement nak back-up diri sendiri sangat. Hikhik (Comel jugak eh ketawa style hik hik ni).

Ok-ok, kembali ke jalan yang benar. Bila sebut je calon ni, mesti le ada kriteria lelaki idaman kan. Tah, aku ni takde pulak ciri specific aku suka yang macam mana. Kalau hati dah suka, mana mana pun ok jek. Biar muka cam jalan nak pergi Bongawan, pun nampak handsome dimata. Hikhik.Nota sisi: Bongawan adalah salah satu tempat di Sabah.

Setelah diobserve, rasanya cam terdapat persamaan ciri-ciri orang yang aku minat ni. Aku ni minat je orang lebeh, tak de makna orang nak minat aku semula. Stok perasan sendiri. HAhahaha. Dah anak gajah, sapa yang suka. Lainlah aku ni diva pujaan hati ramai badan kurus melentik muka ala-ala miss universe. Kriteria yang disebutkan berdasarkan statistik crush-crush yang pernah aku crush sampai tahap sugar crush le citenya. 

So, bahagikan lagi ciri lelaki idaman ni kepada dua. Satu rupa fizikal dua perangai or habit

Rupa Fizikal

1. Ada lesung pipit. Hahah. Ni memang ciri yang sangat utama. Aku memang sangat suka dekat orang ada lesung pipit. Sumpah, nampak manis. Tapi, kalau tak ada lesung pipit, lesung batu pun ok kot.

2. Tingi. Ni perlu sebab nanti kalau pendek aku tak boleh pakai high heels kalau kuar dengan beliau.

3. Gigi Tak Teratur. Kehkeh. Tah, kejadah aku minat orang gigi tak teratur. Nampak chomel je. Semua stok aku suke jenis gigi berhamburan.Kahkah.

4. Lengan Cantik . Ok, aku tend suka orang yang ada lengan yang berketul. Rasa seksi kot, sebab biceps & tricpes la paling susah nak dibentuk. Spesis ni memang gegeh exercise berejam kat gym.

5. Kulit Sawo Matang. Cam pelik plak lelaki kulit cerah. Nampak macam...........anak ikan? jambu? 

Perangai or Habit

1. Suka pakai seluar pendek / 3quarter . Hahah. No reason. I just found its cool to fashion like this. Tapi tak semua orang sesuai pakai pesen ni.

2. Pendiam & Dingin. Sebab aku ni kuat jeles. Kang dia cakap ngan orang lain terlebih mesra aku plak yang jeles, makan hati minum air mata. Hahaa. so, kalau cari pendiam & dingin, dia layan aku sorang je , terasa diri sedikit spesel. *ciri-ciri awal queen control*

3. Kidal. Ok, ni aku pelik. Peliks kenapa aku suka orang kidal. Awesome kot orang tangan kidal aku rasa. 1 in a million kekdahnya.

4. Boleh Contol Aku - ni tersangat penting. Sebab aku ni banyak merapu, plus tak semua benda yang aku cakap boleh pakai. So, orang tu wajib boleh kawal aku. Tahle, aku memang tak suka spesis yang dia ikutt je semua apa yang bini / gf cakap. Sebabnya bagi aku lelaki tu ketua keluarga. So, as a leader..ko yang kena memimpin, bukan dipimpin. So, jika dia boleh control aku makanya itulah orang yang aku nak kawen. Sebab, memang susah aku nak ikut cakap orang. Aku ni degil tahap petala 8, sampai mak aku pun surrender dengan tahap kedegilan aku yang melampau kekadang.

5. Perasaan Selamat bila bersama - This paling penting kot. Sebab,  as a woman we need a protector.Tak perlu dia gagah perkasa, yang penting bila dia ada sebelah kita sentiasa rasa selamat walau time tu kena kejar dengan zombie.Walaupun badan dia macam cicakman, tapi ngan dia rasa cam The Rock je yang jadi bodyguard. Lalallalaa.

Ciri lain? Takde kot.

Mulut manis? Haha, bahaya, kang kena hurung semut.
Perokok tegar? Err, family aku pun ramai perokok tahap tak bleh diselamatkan. Get used.
Alim. Semua orang nak yang alim & jaga agama. Titik.
Kaya? Nak masuk toilet pun kena bayar RM5 (kalau toilet ekslusif). So, duit sangat perlu, kaya itu bonus.
Educated? Kalau ada phd tapi bangang tak guna jugak.
Handsome?Handsome itu subjektif.
Umur? Age is just a number.
Romantik? are u kidding me. Geli plak ak dengar kang dok panggil baby memanjang.
Matang? Dah kawen nanti matang le tu.

*tapi rasa-rasa hingga cukup rasa orang yang aku sukeseparuhmati macam xde pun ciri-ciri idaman? Eh, ada kot 1,2 je kott. Lain menyimpang sangat.  Hahaha. Pelik tahap boleh masuk misi nusantara*


Jodoh
Heh, ni elemen paling penting kot. Dah ada calon, kalau tak ditakdirkan bersama tetap berpisah. Cinta berkurun, takde jodoh tetap tak kahwin.

Ikan di laut, asam di darat, dalam periuk, bikin maufakat.
Kahkahkah. Memang aku deserve BM A1. Peribahasa tiptop.

Dari sebelum kita lahir, dah tetap jodoh kita dekat Loh Mahfuz. Semua pun dah tertulis. Kekadang aku suke pikir evil taw, kan best kalau tahu sapa jodoh kita. Lex je, takyah nak emo sibuk mencari. Takyah nak jeles. Sebab dah tahu dia milik kita. Tapi bila pikir balik, heh..tak best plak. Nanti hidup tak ada misteri. Dah hilang kejutan. Oh yes, I loike surpriseeee...

eh, eh...Kenapa aku rasa cam panjang lagi nak bebel pasal jodoh ni ea? Aci tak sambung lagi satu next entry. Kang pening membaca semua satu perenggan. Kalau periksa pun, yang tanda kertas fade up nak baca. Tah bila nak habis. Ekekeke.


Gambar selingan, satu ketika dahulu saya sangat suka beliau


Dan beliau


Juga Beliau





No comments:

Post a Comment