Friday, July 19, 2013

|Gadis Pashmina 018: Sambungan Jodoh|

Jodoh, tapi apa kata kita cerita dalam bentuk MIMPI.

Kenapa mimpi? Sebab aku berharap orang yang setiap masa dok kacau tidur aku tulah jadi JODOH aku.

Tapi kenapa nak percaya dekat Mimpi?

Hehe, lain orang lain pandangan. Lain kepercayaan. Ada certain orang, percaya pada gerak hati, instinct tak pernah menipu..Tapi, aku memang tak percaya kat gerak hati ni, sebab semuanya membawa kepada jalan yang gelap gulita. Kehkeh. And mostly, 90% mimpi aku turn into reality. Haha. Takdelah jadi time time tu, tapi it takes a year. Kekadang aku rasa macam pernah lalui je situasi tu, tapi kat mana ea? Sekali recall punye recall, dalam mimpi. Kekadang aku rasa macam pernah jumpa jee orang ni, tapi kat mana ea? Retrieve balik sekali dalam mimpi. Kehkeh. Seram tak? Boleh tahap masuk misteri nusantara tak? Kehkehkeh.

So, ni aku cerita summary je eh. Sebab ada gak yang aku dah tak ingat. Lama dah kan. Penat taw mimpi yang ada chronicle ni. Cuma aku nye chronicle ni pelik sikit, dia backward..Ala ala the curious case of Benjamin Button. And ada certain jalan cerita sangat tak teratur, tapi bila analyze balik, baru dapat maknanya.

-
-
-

So, inilah cerita mimpi saya, bukan mimpi Moon. Antara aku & dia. So, mari namakan dia sebagai Bintang untuk memudahkan jalan cerita.
-
-
-
-
-
Kalau nak ingat balik, sebenarnya...aku start mimpi pasal Bintang ni around 6 - 7 years ago. Tahun 2006 or 2007, aku dah tak ingat. Tapi around that yearlah aku start mimpi pasal Bintang ni. Memula, aku tak tahu pun yang selama ni orang yang mimpi tu adalah Bintang, 2 or 3 years after that baru aku find out yang makhluk yang selalu sangat pop-out dalam mimpi aku tu adalah Bintang. And mimpi terakhir pasal Bintang adalah masa aku buat umrah 2 months ago, first day jejak kaki dekat Madinah...

Yang tahun ni aku estimate ye, sebab exact date tarikh aku memang dah tak ingat. It's a long story.

Mimpi bermula.....

2006
Pelik bin ajaib, Tak faham, kenapa aku selalu mimpi jenjalan dengan seorang lelaki dan seorang budak lelaki. Nampak macam my family, And yang tambah menakutkan lelaki tu nampak macam husband aku. oh sangat pelik. Boifreng pun x ada tetiba nak ada husband. Tapi budak tu nampak sangat cute. By da way, siapa budak tu?

Bukan sekali dua mimpi benda yang sama, berkali-kali. Tapi, siapa lelaki tu? Tak kenal.. Memang tak pernah jumpa dalam dunia realiti.

2007
Lately, sangat selalu mimpi Pregnant. Apa ni. Muda lagi kot, umur baru 19tahun kenapa asyik mimpi pregnant. Dahla tengah pregnant, kena kejar dengan orang pulak tu. Tapi, sapa orang yang kejar aku time pregnant tu eh? Kenapa orang tu nak suruh aku gugurkan kandungan. Apa salah aku dekat dia? Kenal pun tak kenapa nak benci sangat.

Kemudian, ini first time Bintang muncul dalam mimpi. Erkk, kenapa dia teman aku buat check-up pregnancy eh? Time ni, aku dah kenal siapa bintang tu. Dia memang orang yang aku kenal. Tapi, aku tak faham lagi kenapa Bintang yang teman aku. Time ni aku tak sedar, mungkin tak ingat yang Bintang ni adalah lelaki yang sama jadi husband aku dekat mimpi before this. Mimpi Bintang teman aku cek baby ni berulang lebih dari lima kali. Mimpi terakhir yang aku ingat, Bintang pesan suruh jaga kandungan elok-elok, dia mungkin tak dapat temankan aku dekat labour room. Dia mungkin tak ada peluang jumpa aku lagi, tapi dia pesan suruh jaga baby tu elok elok. Sebab one day dia akan cari aku. 

2008
Time ni aku mimpi aku dengan Bintang kena kejar dengan parent dan family Bintang. Time ni kitorang nak kahwin lari, sebab family Bintang memang totally tak boleh terima aku. Mimpi ni agak menakutkan..bukan, memang menakutkan. Bayangkan aku dengan Bintang lari jauh sangat. Sampai satu tahap, kitorang penat sangat dan rehat kat satu pondok ni. Time rehat tu, family Bintang find out kitorang & paksa kitorang breakup. Family Bintang cakap, kalau nak aku selamat Bintang kena ikut dorang, means sampai bila-bila Bintang tak boleh kahwin dengan aku. Memang sangat kejam family Bintang, if Bintang tak nak ikut mereka balik, dorang akan butakan aku. 

Bangun mimpi ni, aku menangis. Aku tak ingat apa jadi kat mimpi ni. Either Bintang ikut family dia atau tak. Yang pasti, aku bangun tidur dalam keadaan menangis. 

2009 - 2010
Sangat susah nak recall. Rasa banyak mimpi tapi satu pun tak dapat nak ingat. Don't know why. Kalau ingat aku update.

2011
Aku mimpi Bintang marah aku dengan sangatttttttt hebat. Yang aku ingat, Bintang cakap tahu tak selama ni dia penat sangat bila dia pilih untuk bersama dengan aku. Setiap kali dia keluar dengan aku, family dia marah sangat & ugut dia macam-macam. Tapi dia tahan je. One of the reason kenapa mood dia cepat berubah bila ngan aku. Sekejap ok, sekejap emo, sekejap terlebih caring. Tapi, dia pilih untuk still bersama dengan aku. Dan dia kecewa bila aku tinggalkan dia macam tu je. Dia rasa macam orang bangang. Dia sanggup kena marah dengan family dia sebab pilih untuk nak keluar dengan aku, tapi aku langsung taknak fight untuk dia.

*luar mimpi-tahun gaduh besar dengan bintang kelip-kelip* Suratan atau kebetulan?

2012
Time ni aku mimpi aku dengan Bintang ada dekat oversea. Taktahu tempat mana, London kot, takpun Ireland. Tapi memang kitorang tak ada dekat Malaysia. Kitorang duduk satu rumah agak terpencil. Time tu memang kitorang baru kahwin. In fact, kahwin lari sebenarnya. Tak ada orang tahu yang kitorang kahwin. 

And then, Bintang find out yang aku pernah ada affair dengan lelaki lain, meh panggil lelaki tu meteor. Bintang marah sangat kenapa aku ada Affair dengan Meteor. Dia marah kenapa aku tak boleh setia dengan dia, sedangkan dia boleh setia tunggu aku. Dalam mimpi tu, ada stated yang aku dengan Bintang terpisah 2 tahun. After 2 years, kitorang jumpa balik n decide kawen lari (scaryyyyyyyyyyy). Bila kawen, dia find out pasal hubungan aku dengan meteor.

Sebab bengang sangat, bintang tak pukul aku. Tapi dia pilih untuk tinggalkan aku, gantung tak bertali. Before Bintang tinggalkan aku, dia cakap itu balasan sebab aku curang dengan Meteor. Aku takkan dapat dia, dalam pada masa yang sama, aku takkan boleh kahwin dengan Meteor sebab dia tak akan ceraikan aku sampai mati. Gilo saiko.

2013
This one aku ingat tarikh,21 May 2013 dekat Madinah. Yang pasti lepas pukul 1200 am tapi sebelum pukul 300 am. Sebabnya aku ingat, pukul 300 am tu aku terbangun dengar first azan, pastu kelam kabut aku mandi and lari pergi Masjid Nabawi untuk solat Subuh. First night aku dekat Madinah. Kire lepas touch down Madinah around 830 pm (Waktu Madinah, lewat 5 jam waktu waktu Malaysia), dari airport terus pi Hotel Mubarak Silver. Kemas-kemas, cek in..aku ingat aku tidur dalam pukul 1200 am tapi memang aku jaga pukul 3000 am. So, mimpi ni around 1200 am to 300am.

Aku terjaga dari mimpi ni, rasa terkejut sangat. Rasa macam kena heart attack. Korang bayangkan, gegeh betul si Bintang ni masuk dalam mimpi aku. Come-on, dekat Madinah kot? Takkan dekat Madinah pun nak saiko aku dalam mimpi kan. Hehe. By da way, bila aku touch down Madinah, aku memang dah niat sampai kat Tanah Haram (makah) ke MAdinah ke, memang aku nak doa pasal jodoh ni. Sebab, eh malas la nak cintan-cintun makan hati ni. Makanya aku berdoa "Kalau orang tu jodoh aku, maka tolonglah permudahkan jodoh aku dengan orang tu, kasilah petunjuk supaya aku takdelah hook up dengan orang yang salah". Memang tu yang aku doa. So dapat bayangkan tak apa perasaan aku bila first day kat sana dah mimpi Bintang. And sampai last day kat Mekah, memang tak ada orang lain masuk mimpi aku except Bintang.Huwaa, ni aku nak redha ke pasrah? Mencari atau tunggu je masa sampai?

Ok, this one punya mimpi aku jumpa balik dengan Bintang. Rasa macam lama gak kitorang tak jumpa. Then Bintang tarik tangan aku, cakap dia dah taknak main tarik tali dah. Dia dah penat sorok-sorok dari semua orang. So kali ni dia nak fight untuk hubungan kitorang. Dia takkan sembunyi dah, go for public, and semuka dengan family bout us. So dont worry and mintak aku percaya kat dia.

MASALAH BAGI SEGALA MIMPI NI

1. Sebelum tidur aku langsung aku tak pernah pikir pasal dia. Sikit pun tak pernah nak pikir ke ingat pasal Bintang ni, tapi kenapa dia sangat Gegeh masuk kedalam mimpi aku.

2. Mimpi ni kalau sekali je tak faham. Tapi bile cantum balik jadi satu circle. Jadi satu cerita. Tapi, tak berapa nak lengkap. Still ada part tertinggal. Rasa macam ada sambungan. cheh.

3. Mimpi kat Malaysia ok lagi. Tapi kenapaaaaaa first day kat Madinah dia gak muncul, Kenapa , kenapa , kenapa? Kenapa tak orang lain. kenapa nak dia jugak.

4. Suratan ke kebetulan?

5. Penat mimpi dia ni sebenarnya. Dalam mimpi pun boleh marah tahap singa. Tak ke saiko. Kan kan kan.


KESIMPULAN?
Hoho, dah tak taw sekarang nak percaya mimpi ke tak. Serius tak tahu. And ada kenalan kat Mekah pesan, doa kat Raudhah, Hijir ISmail, Multazam tu semuanya makbul. Sabarlah tunggu cepat ke lambat je. Pastu aku takut sorang-sorang. Aku salah doa ke? Sampai sekarang aku confuse. Entah. Sampai tahap tak boleh pikir.

Pastu bila tengok circumtances yang datang, kenapa macam nak betul je? Ada part yang betul jadi in reality, walau tak 100% ikut mimpi. Part marah tu agak betul, memang betul dia marah aku luar mimpi. Tapi, pasal benda lain. Tapi nada marah sangat sama macam dalam mimpi.

Ok. Psiko. Scary. Misteri. Tapi kalau betul semua benda ni jadi? Ok. Pingsan sebab totally x boleh pikir. Nanti dah bertenang sambung lagi. 










1 comment: